Login

Lost Password?
No account yet? Register
Order of the Dice Forum
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Speelavond: open discussie (1 viewing) (1) Guest
Go to bottom Post Reply Favoured: 0
TOPIC: Speelavond: open discussie
Sanne (Admin)
Wiiii
Admin
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Speelavond: open discussie 10 Months, 1 Week ago  
Hallo allemaal,

Zoals jullie wellicht weten is er elke dinsdagavond bij de Vluchtte een speelavond. Deze speelavond wordt op het moment matig bezocht. Vooral de leden die vooral tabletop wargames spelen zijn er zeer weinig.
De speelavond komt in gevaar omdat van de mensen die wel op dinsdag komen een aantal allergisch zijn voor sigarettenrook en onze huidig onderkomen binnen roken weer toestaat. De afzuiging die er speciaal voor geplaatst is doet helaas zijn werk afdoende.

Welnu, mijn voorstel is om een ruimte wekelijks te huren bij bijvoorbeeld een buurthuis. Dat kan (al) voor ca. EUR 25,00 voor een dagdeel (19:00 - 23:00 uur oid).
Het voordeel is dat we dan alle leden kunnen betrekken door bijvoorbeeld speeltafels voor de wargamers beschikbaar te stellen en dat iedereen - mits het netjes gehouden wordt - zijn/haar eigen drinken mee kan nemen. Het lijkt mij in ieder geval donders gezellig om op een doordeweekse avond een pot warhammer of Funkenschlag te spelen.
Het nadeel is natuurlijk dat het geld kost en dat ons huidige jaarlijkse budget bovenstaande niet toestaat zonder extra (eigen) bijdragen.

Graag jullie mening hierover. Ook ideeën over hoe wij bovenstaande als vereniging zouden kunnen bekostigen zijn meer dan welkom.

- Sanne

Report to moderator   Logged Logged  

Last Edit: 2009/10/26 20:40 By Sanne.

I just love a good debate!
  The administrator has disabled public write access.
Shadowblade (User)
King
graphgraph
Birthdate: 1981-03-04
Re:Speelavond: open discussie 10 Months, 1 Week ago  
Je zou als bestuur bijvoorbeeld (ik roep maar even wat) een bijdrage van 2,50 kunnen vragen. Komen er meer dan 10 mensen, dan reserveer je, komen er minder, dan schiet je bij. 2,50 is ongeveer de kosten van 1 drankje, dus dat zal iedereen kunnen betalen. Exacte bedrag afstemmen op basis van het aantal bezoekers. Dat er betaald moet worden, kan er natuurlijk ook toe leiden dat er minder mensen komen.

Het bestuur kan best iets bijleggen omdat het spelen van spellen de doelstelling van de vereniging is.

Wat je zou kunnen proberen is om een buurthuis te vragen of je op een rustige avond de zalen mag gebruiken die niet verhuurd zijn. Iets minder betrouwbaar, maar kan wel goedkoper zijn. Buurthuizen hebben voor zover ik weet vaak wel een bar. Je zou dan iets over afname van eten en drinken kunnen afspreken.

Ik denk dat het even proberen wordt, kijken wat haalbaar is.

Succes er mee.

Yes, it is about who gets the magic sword!!!
Jeroen (User)
King
graphgraph
Ik heb geen probleem met een bijdrage. Zou graag de monsterpocalypse clusters (+/- 16 personen) bij elkaar brengen. Nu is het moeilijk een speelruimte te vinden.

Vriendelijke groet,

Jeroen

Mr. ME (User)
''Oh no, the Nine are abroad again!''
Warlord
graphgraph
Ik vind bordspellen zelf ook wel erg leuk, maar voor mij is het op zo'n onhandige dag, want ik moet op woensdag gewoon weer om kwart voor zeven opstaan.
Als het een keer op een vrijdag/zaterdag zou zijn kwam het voor mij in ieder geval beter uit, ik weet alleen niet of dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem als ik.

Verder zal ik er ook geen problemen mee hebben om 2,50 oid te betalen om een bordspel te spelen.

Greetz Felix

Sanne (Admin)
Wiiii
Admin
graphgraph
Helaas zijn de meeste buurthuizen overvol qua bezetting en particulier is er via het internet ook al niet veel te vinden.

Ik geef het nog niet op, maar als je toevallig een ruimte weet die per dagdeel te huur is meldt het dan even!

soldaan (User)
King
graphgraph
Ik heb altijd veel plezier in het spelen van een spelletje op de bordspel avond. Het grootste probleem op het moment is alleen dat ik veel avonddiensten draai en eigenlijk elke dinsdag aan het werk ben. Hierdoor is het dus onmogelijk voor mij om te komen. Ik probeer hiermee overigens geen andere datum te forceren aangezien ik andere avonden ook vaak werk.

Ik hoop in de toekomst wel weer eens aanwezig te zijn!

Huug (User)
Momento Mori
King
graphgraph
het idee klinkt mij leuk in de oren, al zou je mij dan ook nogsteeds maar weinig zien, dit omdat ik het veelal ook erg druk heb (iets met bestuur studievereniging).

Verder zou je kunnen navragen of het cafe waar jullie nu zitten wellicht op de avond dat jullie komen er een rookvrije ruimte van kan maken, echter mocht dit niet lukken kun je kijken of het bij een groter cafe wel kan waar wel een aparte rookruimte is.

Als laatste optie zou wellicht pijp-lines kunnen worden aangesproken met een aanbod hierover, echter dan zullen er wel glasharde afspraken moeten worden gemaakt betreffende de gebruiksregels, zodat er na verloop van tijd geen onenigheid komt.

Ook dit van mij is maar even een brainstorm van één a twee minuutjes, dus schiet de slechte ideeën maar af. Wellicht dat dit kan helpen als inspiratie voor het verlossende idee!

Dovie andi se tovya sagain.
It s time to toss the dice.
bobslayer (User)
King
graphgraph
Denk niet dat pijp lines gaat meewerken over een speelavond waar spul wordt verkocht dat niet in de winkel te koop is (Ik zou het tenminste niet toelaten).

Sanne (Admin)
Wiiii
Admin
graphgraph
bobslayer wrote:
Denk niet dat pijp lines gaat meewerken over een speelavond waar spul wordt verkocht dat niet in de winkel te koop is (Ik zou het tenminste niet toelaten).

Misschien als er een vergoeding tegenover staat. Vragen kan altijd.

bobslayer (User)
King
graphgraph
Dat kan je altijd.

Go to top Post Reply